MIJN
WERKWIJZE

Lees meer over mijn werkwijze.

Hoe ga ik te werk als marketeer?

Marketing-

campagnes

 

Het doel, de doelgroep en de kanalen zijn ten eerste de onderdelen van een succesvolle marketingcampagne. Meestal is een campagne gebonden aan een releasemoment of evenement. Zodra we weten waar we naartoe werken en voor wie dit bedoeld is, bepalen we de kanalen. Op welke momenten sturen we de persberichten uit? Hoe stimuleren we interactie op de persmomenten en welke offline en online kanalen gaan bijdragen aan zichtbaarheid in de communicatiegebied?

Als we de communicatieplanning hebben gemaakt start het creatieproces van de content. Voor een grote campagne wil je een herkenbaar campagnebeeld hebben. Dit creëren we met een interne vormgever of een extern bureau. De teksten die erbij horen schrijf ik zelf. Daarna kan alles op het juiste moment live worden gezet!

Analyse 

Ellipse 5

Het is belangrijk dat we samen bepalen of een marketingcampagne succesvol is verlopen. Om van te leren voor een volgende campagne, maar ook om ‘dezelfde taal te spreken’. Zo weet iedereen waar aan wordt gewerkt en waar we staan in het proces. Achteraf maken we de balans op met een complete begroting en uitgewerkte resultaten.

Samenwerken

Een succesvolle samenwerking is nagenoeg even belangrijk als goede campagneresultaten. Daarom ben ik tijdens een project voorstander van een duidelijke samenwerking waarbij ieder teamlid een functie heeft, gebaseerd op zijn expertises. Elkaar vertrouwen en regelmatige updates zijn onderdelen van een goede samenwerking. Dit spreken voordat we daadwerkelijk met het project starten af, zodat daar niks in mis kan gaan.

LET'S

Even sparren over de

mogelijkheden?

TALK